Bali 2 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Frank & Ria - WaarBenJij.nu Bali 2 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Frank & Ria - WaarBenJij.nu

Bali 2

Blijf op de hoogte en volg Frank & Ria

11 Juni 2013 | Indonesië, Kuta

Zondag zijn we met zijn drieën met auto en chauffeur om 10 uur vertrokken richting Ubud. Een kunstenaarsdorp die in opkomst kwam in de jaren 30 van de vorige eeuw.We hebber er inderdaad een mooi schilderij gescoord, zijn benieuwd of hij thuis net zo mooi is als hier in zijn eigen omgeving.Tempels bekeken, heerlijk geluncht en dan weer verder met onze stille nummero 9 van chauffeur. De meeste Indonesische mensen vinden het leuk om een praatje te maken maar deze is de befaamde uitzondering! Om 16.00 uur zijn we bij de zeetempel Pura Tana Lot, eerlijk gezegd valt de tempel ons wat tegen maar je schijnt hier de mooiste zonsondergangen te kunnen zien. Wij hebben pech, het spoelt als we aankomen, gelukkig wordt het droog maar geen zon te bekennen dus voor ons geen super foto's. Piet, we lenen er wel een van jou haha!! We drinken een Bintang biertje op een terrasje. Onderweg zien we Civet katten met hun jonkies, dat zijn speciale katten die koffiebonen te eten krijgen van de allerbeste kwaliteit. Ze poepen de koffiebonen weer uit en die poep wordt opgevangen, onverteerde bonen worden er uitgevist en gebrand en dan drink je de lekkerste koffie van de wereld voor een super prijs !! Kopi Luwak, wie dit heeft bedacht lacht zich dood om al die gekken die hier voor betalen. Lekker gegeten en om 22.00 uur weer terug in ons huisje. De volgende dag bij Suus in Sanur aan het strand gelegen en vandaag bij ons, naar Kuta geweest, geshopt, gegeten en dan zit het er op voor ons. Suzan kan nog lekker verder genieten tot maandag maar wij vliegen morgen om 16.00 uur terug via Hongkong,tussenstop,naar Schiphol. Het was een super mooie,intensieve vakantie met weinig tijd voor jezelf, nog geen boek gelezen! Maar dat valt weg tegen al het moois wat dit land met al die vriendelijke mensen ons heeft geboden.

• 11 Juni 2013 - 20:35

Jur & Fenny:

Hoi laiverds,

Jammer dat het al weer voorbij is, hè? Nou, geniet nog maar even lekker van jullie laatste minuutjes daar, als het kan toch een beetje tempo doeloe. Een lange reis voor de boeg. Wanneer jullie in Hong Kong nog wat tijd over hebben, probeer nog even met de lift de berg op te gaan naar de Grote Boeddha. Heel bijzonder, plus een mooi uitzicht over stad en baai. Een hele goede thuisreis gewenst van ons beiden en tot gauw!
    Warme knuffel uit, toch inmiddels, een beetje zomers Eelde.