Van Jarkarta via Bogor naar Bandung - Reisverslag uit Haurkuning, Indonesië van Frank & Ria - WaarBenJij.nu Van Jarkarta via Bogor naar Bandung - Reisverslag uit Haurkuning, Indonesië van Frank & Ria - WaarBenJij.nu

Van Jarkarta via Bogor naar Bandung

Blijf op de hoogte en volg Frank & Ria

25 Mei 2013 | Indonesië, Haurkuning

Om 6.00 gewekt door de centrale, OPSTAAN na lekker Europees ontbijtje, je kunt ook voor Indonesisch gaan maar om nu al bami of nasi, met garnalen, te gaan eten ...nee toch maar niet. Om 7.30 uur rijden we in de bus richting Jakarta stad naar het vrijheids monument 137 meter met natuurlijk boven op de vlam. Vandaar naar Batavia helaas vergane glorie veel vervallen huizen die ooit door Nederlanders zijn gebouwd. Rotzooi ligt overal en er zijn veel krottenwijken.Erbarmelijk zoals mensen daar moeten leven tussen de troep. Onder de opgang naar de tolweg naar Bogor deed een moeder haar kindje in bad niet te filmen. De brommers rijden hier als gekken, ouders met valhelm op maar de 2 kinderen tussen hen in geklemd zonder valhelm! De reden? Aris onze gids geeft als reden dat ze geen kleine maten helmen hebben! Bij een historische jachthaven met stokoude pramen werken de mensen 10 uur per dag voor een bedrag van € 8 zonder verzekering pensioen etc. Bouwers halen de gekste capriolen boven op het te bouwen project uit zonder veiligheids helmen of lijnen , een totaal andere wereld hier. Het is vochtig warm weer 30 gr. met als gevolg DHS syndroom bij mij maar daar maken we ons niet druk om. We zijn nu met de bus onderweg naar Bogor maar het schiet niet op,file rijden,zo druk op de weg het is feestdag voor de Boedisten en ze zijn massaal onderweg naar de tempels van Borobudur. Na de lunch,nasi/ bami, bezoeken we de Botanische tuin van Bogor en Paleis Buitenzorg. Vanwege de drukte op de wegen gaan we jammer genoeg niet via de Puncak pas maar via de overvolle tolweg naar Bandung,in de regen. Aris trakteert op klenteng dat zijn heerlijke pindakoekjes. Om 20.00 worden we in ons 5 sterren hotel verwelkomd met een heerlijk drankje, zonder alcohol. Vanavond mijn eerste wijntje gehad nou die ging erin als Imam zijn gezang heerlijk!! Maar die begint hier smorgens om 4.15 uur al te roepen.Een glas wijnt kost € 10 een Bintang pilsje is betaalbaarder dus Frank kan dubbel op drinken haha. Heerlijk pasta gegeten vanavond en Frank geniet van zijn Indisch eten. De groep is erg leuk en gezellig. Morgen om 9 uur gaan we weer op dus me mogen even langer slapen wat een cadotje. Tot morgen lieve groet van ons

• 25 Mei 2013 - 18:58

Piet:

Hoe was Bogor? Vond je t mooi? Of regende het te hard. Stom dat we je niet verteld hebben dat de wijn daar duur is:) Bintang is best.
    Wat is een DHS syndroom? Houd je vocht vast? In dat geval is een investering van 10 euro in een glas wijn geen weggegooid geld.

Hier koud, regen, winter. (Kouder dan met Kerst zeiden ze op de radio)

• 26 Mei 2013 - 10:13

Sophie En Rijkent:

Eindelijk de site gevonden en kunnen we jullie volgen. Zondagmorgen en gewoon 10 gr. Ontbijt zonder nassi maar gewoon ordinair lekker broodje van Piet. Gisteravond genoten van de voetbalfinale. Robben goal in de 89 minuut. Overal in de wereld weten ze nu waar Bedum ligt. Optreden Bloemenkoor succes. Vanmiddag 50 jarig huw.feest George en Lianne.
    We begrijpen even wennen aan Indonesie. Even door de armoede heenkijken en wijn is luxe. Dus ook maar aan het bier. Blijven jullie nu volgen. Geniet ze en elke dag cola drinken !

• 26 Mei 2013 - 11:17

Ingrid En Folkert:

Hoi Ria en Frank,

Leuk dat we op deze wijze jullie reis kunnen volgen. We krijgen een goede indruk van de plaatsen waar jullie komen. Mooi maar soms vermoeiend door de drukte van krioelende mensen in de steden en de hitte. Van dat laatste hebben we in Paterswolde in elk geval geen last want hier is het herfst met wind en regen. Fijn vervolg van jullie bijzondere reis. We blijven jullie volgen.

Ingrid en Folkert

• 26 Mei 2013 - 13:37

Hans & Ineke:

Wat een avontuur, jongens, al die indrukken die je opdoet. Voor Frank zal er inderdaad veel veranderd zijn. We hebben gisteravond nog aan jullie gedacht, want we hebben heerlijk gegeten bij Meursinge, inclusief Ierse live-muziek. Indonesisch eten is ook geweldig. maar...inderdaad niet voor het ontbijt.. Heel veel plezier en een goede reis verder. PS: Ria, geeft niks hoor, DHS!

• 26 Mei 2013 - 14:42

Jildou: