Bandung dag 2 - Reisverslag uit Haurkuning, Indonesië van Frank & Ria - WaarBenJij.nu Bandung dag 2 - Reisverslag uit Haurkuning, Indonesië van Frank & Ria - WaarBenJij.nu

Bandung dag 2

Blijf op de hoogte en volg Frank & Ria

26 Mei 2013 | Indonesië, Haurkuning

Om 7.30 gewekt, heerlijk bed prachtige kamer! Na ontbijt om 9.00 uur lopend naar het Afro-Aziatisch museum. In dit museum vond de eerste conferentie plaats van de gekleurde volkeren om een blok te vormen tegen de wereld van grootmachten. Dit vond plaats van 18 tot 24 april 1955. De reis gaat verder per bus, weer allemaal files, naar een van de zeven erevelden met daarop in totaal 24.000 graven van KNIL militairen en gesneuvelden van andere acties. Heel indrukwekkend,een reisgenoot ontdekte de naam van familie van haar schoonzoon en was nogal aangedaan uiteraard. Na een lekkere kop koffie met pisang goreng gebakje storten we ons weer in de file en eindelijk komen we aan in het restaurant voor de lunch. De lunch smaakte prima maar als de keuken er net zo uit ziet als de toiletten zijn we morgen allemaal doodziek. Na de lunch op weg naar een muziekschooltje. Hier maken kinderen,en ook volwassenen, muziek met Angklun, dat is een instrument gemaakt van bamboe. Ze spelen er zelfs de Bohemium Rapsodie van Queen op, kippenvel zo mooi. Volgende maand treden ze op in China voor 10.000 mensen, het was een geweldige belevenis P&R jullie hebben niets te veel gezegd!! Vanavond met de hele groep in de stad gegeten vlees patat verse groente WIJN heerlijk!! De groep is erg leuk en we hebben veel lol samen en de gids eveneens, dat is geluk hebben. Frank voelt zich helemaal thuis in zijn geboorteland maar herkent weinig zoals geuren, alleen maar benzine geur tot nu toe. Morgen om 6.30 worden we weer gewekt voor een tocht naar de zwavelvelden. Groetjes van ons en tot morgen.

• 26 Mei 2013 - 19:21

Piet:

Klinkt allemaal heel indrukwekkend.
    Ik heb ooit in Jakarta de erevelden van Menteng Pulo bezocht. Was ook heel indrukwekkend. Misschien goed om te weten dat er in Nederland een stichting is die hier veel tijd, energie en geld insteekt om deze erevelden en graven van Nederlandse soldaten te onderhouden. (Nederlandse Oorlogsgraven Stichting).
    Wat leuk dat jullie de Anklung School van Pak Ujo ook hebben bezocht en fijn om te horen dat het een gezellige groep is.
    Veel plezier op de Tangkuban Prahu. De natuur is daar erg mooi en de wandeltocht naar de rand van de krater idem.

• 27 Mei 2013 - 10:15

Jur & Fenny:

Hoi Frank & Ria,
    Leuk om de verslagen te lezen, zo maken we de reis toch een beetje mee in de rugzak! Zijn zelf zaterdag terug gekomen van Kos, lekker 'broen', ondanks het feit dat we niet gezonnebaad hebben, maar wel veel gefietst en gewandeld! Fantastisch weer gehad, lekker gegeten en gedronken en toch 3 kilo er af, haha! Nu terug in de kou, hopelijk wordt het de komende week beter. Heel veel plezier gewenst, we blijven jullie avonturen volgen en kijken uit naar het volgende verslag en de foto's.
    Een warme groet uit dit koude landje!