Jokjakarta3 - Reisverslag uit Kentandak, Indonesië van Frank & Ria - WaarBenJij.nu Jokjakarta3 - Reisverslag uit Kentandak, Indonesië van Frank & Ria - WaarBenJij.nu

Jokjakarta3

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Frank & Ria

31 Mei 2013 | Indonesië, Kentandak

Na 4 dagen steeds te moeten rennen naar de wc ben ik er wel klaar mee. Om negen uur komt de dokter dus ik kan helaas niet mee met de tocht van vandaag. Antibiotica, buscopan en iets tegen de misselijkheid moeten het euvel verhelpen. Met mij nog vijf anderen dus het gaat lekker. Aangezien ik toch een snipperdag heb neem ik het er maar van. Ligbedje bij het zwembad, roomservice " toast voor de verandering" en boek. Tussendoor in het wellnescentrum een Javaanse massage van een uur, voorhebt eerst in m'n leven, maar het is prima bevallen. Frank is met de groep naar het Hindoe-Javaanse tempel complex Prambanan, zijn verslag komt nu:
Met de uitgedunde groep ga ik op weg naar de tempels. Eerst een uurtje met de bus naar de opstapplaats waar de fietsen klaar staan, want we gaan 1,5 uur een fietstocht maken door de landerijen en dorpjes en eindigen bij het tempel complex. Onderweg komen we langs rijstvelden, theeplantages, papaja- en pisangbomen en nog veel meer. Bij een dorpje koop ik bij een kraampje een paar kleine pisangs voor nodige energie. Ze zijn heerlijk zoet van smaak. Vlakbij bij Prambanan tempels zie ik een paar tentjes staan in het land. Hier zijn ze bezig met archeologisch onderzoek. De tempels zijn zeker interessant om te bezichtigen, maar wel met een gids die de details van de in steen uitgehouwen voorstellingen uitlegt. Er lopen groepen schoolkinderen die ons grote blanke mensen zeer interessant en dus met ons op de foto willen. Grappig! Op de terugweg naar het hotel stoppen we onderweg voor de lunch in een restaurant op een prachtig gelegen locatie aan een riviertje. Om 16.00 uur zijn we terug in het hotel,heerlijk douchen.
's Avonds gaan we met 10 personen barbecuen, ik (Ria) ga aan de pasta en eet heerlijk!! wonderpillen heb ik gekregen. Een gezellig bandje speelt jaren 50-60 muziek. Na het eten naar de bar waar een andere band lekkere pop muziek speelt en waar Frank al vrij snel de microfoon van de zangeres onder zijn neus krijgt geduwd..zingen dus! Natuurlijk Country Roads en al snel doen John en Jan ook mee, erg gezellig allemaal. Voldaan gaan we slapen lieve groet van ons.

• 02 Juni 2013 - 19:11

Piet:

Gatver, wat vervelend dat je je zo ziek voelde. Maar ook weer goed om te horen dat de wonderpillen en de wonderpasta ook wonderen verrichten.
    Wat we lezen klinkt ons al muziek in de oren (geen gamelan, als je het niet erg vindt.)
    Is Frank al ontdekt? Als zanger?
    Voordat je het weet is hij een echte Sateh Babi Boy. Dat waren nog eens zangers

• 02 Juni 2013 - 22:31

Sophie:

Goed dat er van die heerlijke wonderpillen zijn. En je een keer laten verwennen is ook niet verkeerd. We zijn nu in Azewijn in Gelderland en genieten van alle luxe die een Sprite bied.

Kunnen we Frank boeken voor een zang avondje. Zo op een mooie zomeravond. Er mag gerust gamelan bij.

Liefs S.R.

• 03 Juni 2013 - 11:25

Jur & Fenny:

Ria, blij dat je weer wat opknapt! Lijkt ons vreselijk om je zo ziek te voelen in een ver land.
    Ha, en die Frank (Denver)! We wisten wel dat ie nog even de show zou stelen met zijn zangkwaliteiten. Jammer dat jullie niet een voorraadje Stamtoavel CD's mee hebben. Waren vast als warme broodjes over de toko-toonbank heen gegaan!
    Ondanks regen zo nu en dan hebben jullie daar vast wel een lekker temperatuurtje. Hier is het nog steeds behelpen en echt koud (12-14 graden), maar deze week zijn de vooruitzichten beter: vrijwel droog en zelfs kans op een kwikstijging tot 22 klein nulletje C. Joepie!
    Have fun, take it easy en enjoy!