Jokjakarta2 - Reisverslag uit Kentandak, Indonesië van Frank & Ria - WaarBenJij.nu Jokjakarta2 - Reisverslag uit Kentandak, Indonesië van Frank & Ria - WaarBenJij.nu

Jokjakarta2

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Frank & Ria

30 Mei 2013 | Indonesië, Kentandak

Om 8.30 uur zitten we weer in de bus en ons eerste stop is bij een batik atelier, erg knap zoals het gemaakt wordt maar we hoeven het niet thuis aan de muur. Voor €3. per dag werken de mensen hier. Hierna brengen we een bezoek aan het paleis van de Sultan.Hij heeft 4 vrouwen, nr.1 is voor het baren
van zijn zoons, nr. 2 is voor de organisatie in zijn huis, nr. 3 moet de rust bewaren tussen 1 en 2 en nr. 4 is jong slank en mooi en waar die nou toch voor is.... !! Vele wijze mannen in Javaanse kostuum zijn aan het vergaderen, lekker op de veranda met drankje, stroop soesoe, uiteraard geen drank, nou zo kom je de dag wel door.Het paleis is vrij eenvoudig en nergens een Engelstalige vertaling onder de kunstwerken. Gelukkig een gids die ons uitleg geeft en regelmatig trots zijn Nederlandse woordenschat laat horen. Daarna staan de betjaks voor ons klaar die ons naar het restaurant brengen voor de lunch. De betjaks zijn uitgerust met een motortje want anders is het ook geen doen voor die kleine mannetjes met toeristen aan de maat. Na de lunch bezoeken we een qzilversmederij waar ik oorbellen heb gescoord voor € 12 geen geld. In de bus gaan we naar Joan, een charmante Hollandse vrouw die hier met haar Javaanse man al jaren woont. Zij heeft een leerfabriekje waar alles met de hand wordt gemaakt. Haar personeel wordt goed betaalt en zitten zowel in zieken-als pensioenfonds. De winst die zij maakt met haar winkel gaat grotendeels naar een weeshuis van 20 kinderen die zij zelf heeft opgericht. Frank heeft een prachtige kantoortas gekocht en ik een rode hoed (doe es gek), voor een goed doel nietwaar? Dan naar hotel, het water komt met bakken uit de lucht, Frank gaat zwemmen en ik til dit verslag in de lobby terwijl de baby kikkers naar me zitten te gluren, gelukkig aan de buitenkant van het glas. Straks douchen, eten en slapen, tot morgen

• 02 Juni 2013 - 19:14

Piet:

Een rode hoed??
    Kan je bij de Red Hat Society!!!!