Jogjakarta - Reisverslag uit Kentandak, Indonesië van Frank & Ria - WaarBenJij.nu Jogjakarta - Reisverslag uit Kentandak, Indonesië van Frank & Ria - WaarBenJij.nu

Jogjakarta

Blijf op de hoogte en volg Frank & Ria

30 Mei 2013 | Indonesië, Kentandak

Gistermorgen vroeg op en om 6 uur in 2 speciale a 6 persoons busjes de bergen in voor een bezoek aan het actieve vulkanische complex Dieng. Het is zonnig weer en onze gids voor deze trip heet AA, een man met veel humor,aanstekelijke lach en schitterend gebit. We zijn amper op weg en de lach salvo's knallen al door het busje. De jonge chauffeur is in zijn element, lekker scheurend de hoogte in en een keer gaat het nog maar net goed met een brommer.Onderweg zien we van alles groeien, aardappelen maïs bonen en alles op etages prachtig om te zien. De mensen in de bergen zijn dus volledig zelf supporting. Veilig komen we boven op het Dieng Plateau op 2000 meter hoogte. Dikke zwavelwolken stijgen op en alles borrelt en spuit.Halverwege de terugweg bezoeken we de oudste Hindu tempel op Java gebouwd in de 7de en 8 ste eeuw. De gids zorgt voor thee/ koffie en zijn vrouw voor zelf gebakken cake.Verder gaan we met onze afdaling richting hotel voor sanitaire stop en gelijk weer door naar de Borobodur. Eerst nog lunchen uiteraard met de bekende nasi/ bami en dan naar de tempel. We krijgen allemaal een batikdoek om onze lenden geknoopt en met een speciale gids beginnen we aan de tocht. Het is voor de boeddhisten een zeer belangrijke tempel en de restauratie is met hulp van Unesco gerealiseerd.Zeer indrukwekkend! We stappen daarna in een koetsje met een paardje ervoor richting een Dessa, dat is bij ons een dorpje. We krijgen een beetje een idee hoe de mensen hier leven zeer eenvoudig dus.Weinig voorzieningen maar wel spaarlampen in huis, de kippen lopen gewoon door de huizen. De mensen zijn erg vriendelijk en de kindertjes uit de Dessa verrassen ons met muziek en dansjes. Uit de klapperboom, vlgs. Adriaan v Dis, komt een jonge man met palmolie, hoe vers wil je het.terug in hotel, douchen en heerlijk a la carte gegeten.

• 31 Mei 2013 - 13:54

Rob & Ate:

We volgen jullie reis op de voet en genieten mee met jullie avonturen.
    Wij vermaken ons in Frankrijk, maar dat valt niet mee met dit slechte weer tot nu toe.
    Groetjes,
    Rob & Ate

• 31 Mei 2013 - 19:38

Sophie En Rijkent:

Hallo Bandoeng hoort u mij !!! En hier spreekt je vader. Niet te dicht bij de rand van de krater komen jongen dan worden we angstig enz. Flauwekul, natuurlijk. Maar jullie hebben natuurlijk wel een wens gedaan bij de B. Ria weer een beetje opgeknapt ? Een gedenkwaardige dag met 2 super hoogtepunten. Hier alles bij het oude. Maar wel een prachtige zonnige dag. Morgen op stap. Maar we houden contact. Doorgaan met genieten en het eten van nasi en bami. Doeiiii.

• 31 Mei 2013 - 21:06

Rob:

Dag wereldreizigers, erg leuk om af en toe een beetje te volgen hoe jullie reis verloopt. Wist trouwens helemaal niet dat jullie die kant opgingen. Zat zelfs nog steeds te wachten op de 3 d voorstelling haha.
    Klinkt allemaal erg mooi en bijzonder, zoals jullie het beschrijven. Blijf genieten, oogjes open, en vooral gezond.
    Lieve groetjes Rob

• 01 Juni 2013 - 15:10

Jur & Fenny:

Hoi laiverds, wat een belevenissen! Heerlijk om te lezen! Sneu Ria, dat Frank nu alle lekkere Oosterse hapjes alleen heeft moeten eten. Hopelijk ben je gauw hersteld, want zo te lezen is er genoeg moois te zien. Leuk dat jullie ook de Borobodur hebben bezocht. Mijn vader vertelde er vaak van en ik heb er nog stapels foto's van (uit circa 1930). Nog heel veel reisplezier enne ... wel relaxen, he? (en niet alleen op 't toilet). :)
    groetjes!

• 01 Juni 2013 - 17:44

Joanneke:

Wat weer een leuke verhalen allemaal. Fijn om ook het gevoel te hebben het ook allemaal een beetje mee te maken. Toch wel een hele andere wereld daar. Ria, ik hoop dat je je weer helemaal top voelt. Hier is alles weer een beetje genormaliseerd. De mannetjes hebben hun zwemdiploma, gehaald in het buitenbad met 14 graden, echte toppers en Patrick is weer thuis. Het weekend kan beginnen ! Veel plezier daar. Liefs Joanneke

• 02 Juni 2013 - 13:38

Folkert En Ingrid:

Wij wensen jullie een gezond en mooi vervolg van deze avontuurlijke reis en fijne week op Bali met Susan.
    Lieve groet, Folkert en Ingrid.